понеділок, 11 травня 2020 р.

12 травня вівторок

1.Літературне читання
Тема:
Умій сказати, умій змовчати. М.Носов «Як Незнайко складав вірші»  Прислів’я. І.Світличний «Слухала Лисичка Солов’я».

1. Слова: став,  склав,  схилив,  підняв,  думав,  дивлячись,  узявся,  опустив,  ходити,  бубоніти.
¾   Чи здогадалися ви з якого твору ці дієслова?
2. Робота з фразеологізмами.
 Прочитайте стовпчики слів і скажіть, чи можна сказати, що ці слова – синоніми до слова бубоніти?
            Говорити                           базікати
            розмовляти                       торочити
            розповідати                       молоти
            бесідувати                          патякати
            казати                                ляпати
            промовляти                       торохкотіти
            повідомляти                       плескати
¾   Чому ж вони записані у два стовпчики?
¾   Запитайте сердито: «Що ти таке кажеш?»
¾   З якого стовпчика візьмемо синонім для заміни?
3. Робота над віршем О.Сенатович «Балакуни»
¾   Запам’ятайте, як названо героїв вірша.
            Будував Базіка дім –
            Сім дверей і вікон сім.
            Торохтій допомагав:
            Язиком дошки тесав.
            Метушився Пустомеля:
            - Скоро будуть стіни й стеля!
            Говорун клав на словах
            З жесті цинкової дах.
            А Патякало не плакав:
            - Я усе покрию лаком.
            Балакун все щебетав,
            Нахвалявся, обіцяв
            Для гостей спекти в печі
            Пиріжки та калачі.
            В дім без вікон, без дверей
            Лепетун скликав гостей.
¾  Чим схожі герої вірша? Що ви можете сказати про слова, що називають цих героїв? Чи відповідають їхні імена діям, які вони виконують?
4. Вправа «Підбери слово»
¾   Підберіть слова на кожну букву імені, які б характеризували Незнайка.
          Н  - непосидючий, неспокійний
          Е  - енергійний
          З  - задирака, захоплений
          Н  - наполегливий
          А  - активний, артистичний
          Й  - сміливий, симпатичний
          К  - компанійський
         О  - оптимістичний
¾   Яку рису характеру Незнайка ви б взяли собі?
5. Завдання     1  – скласти план до оповідання "Як Незнайко складав вірші"
                     2. – уявити, що ви – продавці у книгарні. Зробити рекламу книзі про Незнайка так, щоб її всі охоче розкупили.
6.Послухайте вірш Івана Світличного "Слухала Лисичка Солов'я"
-Якою ти уявляєш Лисичку?
-Прочитай , що автор говорить про спів Лисички.Чи погоджуєшся ти з його думкою?
Навчись виразно читати вірш.

2.Українска мова

Домашнє завдання: Вправа  444.

3.Математика 
ТЕМА: Усне й письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

         ДЕВІЗ УРОКУ
Працюй наполегливо,
Швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина
Не втратилась марно.

Сьогодні ми з вами вирушимо у віртуальну подорож до моря.
-         А які моря є у нас на Україні? (Азовське і Чорне).
-         А яке найбільше? (Чорне)
Отже для подорожі ми оберемо більше море – Чорне. Але ж нам до моря далеко. Необхідний транспорт, щоб туди доїхати і щоб нам обстежити саме море. А який це буде транспорт, вам необхідно розшифрувати. Для цього ми розпочнемо з математичного диктанту.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
а
в
б
и
к
т
с
о
у
ф

-         Скільки одиниць у числах: 321, 452, 196, 538.
-         Скільки сотень у числах: 354, 921, 745.
-         Скільки всього десятків у числах: 310, 65, 49,78, 515, 100.

Перевіримо, хто зробив правильно, той підставивши під наші цифри внизу букви отримає вид транспорту, яким ми маємо рухатись.
-         Отже, ви вже здогадалися, що нам потрібно доїхати до моря спочатку автобусом, а потім ми маємо рухатись батискафом. А, може, хтось знає що це таке?
Батискаф – глибоководна сталева камера, з апаратурою для спостережень, досліджень на великій морській глибині.
         А чи знає хтось чому Чорне море так назвали? У І столітті до нашої ери Чорне море неприємно вразило мандрівників своїми штормами. За такий суровий характер, вони нарекли його «негостинним» або «темним». А зі сторони Кавказу його вода й дійсно була дуже темна і мандрівники боялися наближатися до тих берегів. Тому згодом і стали називати море Чорним.

А ще ми з вами дізнаємося багато цікавого про мешканців Чорного моря.
      Отже, тепер потрібно виїжджати. Щоб подолати відстань автобусом до Чорного моря потрібно розвязати рівняння. Хлопці допоможуть  дізнатися за допомогою рівняння скільки кілометрів до моря нам необхідно подолати.
х - ( 330+140)=130
Дівчатка дізнаються на якій глибині мешкають живі організми у Чорному морі, тобто на яку глибину потрібно опуститися нашому батискафу.
х+(120+220)=490
А всі разом  розберетеся, якою може бути довжина хвиль у Чорному морі.
(380+340) – х =320

Отже, ми з вами успішно подолали 600 кілометрів і дісталися берегів Чорного моря.
Нам потрібно зануритись на нашому батискафі на глибину 150 метрів, хоча глибина Чорного моря 2245 метрів. Це повязано з тим, що у нашого моря глибинні шари насичені сірководнем, це газ, який розчиняється у воді, і є дуже небезпечним. Тому, нижче глибини 150 метрів не живуть живі організми.
А ще у нашому спокійному на вигляд морі є дві течії, коловороти і довжина їх хвиль досягає 400 кілометрів.
Ви усі молодці!

         Для того, щоб дізнатися кого ми побачимо спочатку, нам потрібно розвязати вирази.
Хлопчикам              Дівчаткам
700-582=                   900-563=              
329+281=                  407-181=
297+498=                  652-148=
- Молодці! А під номером 1  у нас перший мешканець моря РАПАНА

Ось він у мене. Це хижий молюск, який був завезений до нашого моря із далекосхідних морів. Йому тут сподобалось. Тепер рапана завдає шкоди, поїдаючи інших молюсків, зокрема мідії і устриці. І рапани, і мідії, і устриці можна їсти, але ці молюски пропускають через себе багато води, ніби фільтрують, тому в них можуть залишатися багато шкідливих речовин, адже вода в морі не така вже й чиста.

Наступний мешканець- КРАБИ.

Їх у чорному морі близько 18 видів. В діаметрі вони близько 20см можуть рости. Цікаво, що мама краб зберігає свої яйця близько пів року, а їх може бути від 10 тисяч. І не зважаючи на таку плодючість крабів занесено до Червоної книги.
       Щоб зустрітися з наступним жителем нам потрібно розвязати задачі.
Три рибацькі судна наловили в морі 956 кг риби. Перше і друге судна разом зловили 628 кг риби, а друге і третє – 599 кг риби. Скільки кілограмів риби зловило кожне судно?

І – ?           628кг
ІІ - ?                                     956кг
ІІІ - ?                 599кг

1)956 – 628=     (кг) – зловила ІІІ лодка
2)599 – 328=      (кг) – зловила ІІ лодка
3)628 – 271=      (кг) – зловила І лодка

Рибацьке судно в Чорному морі зловило 250 кг оселедців, тюльки – на 90 кг менше, ніж оселедців, а кільки – на 130 кг більше ніж тюльки. Скільки всього кілограмів риби зловило рибацьке судно?

Оселедців – 250 кг
Тюльки - ?, на 90 кг менше                 ?
Кільки - ?, на 130 кг більше
1)250-90=     (кг) – зловили тюльки
2)160+130=      (кг) – зловили кільки
3)250+160+290=    (кг) всього риби
         Ви добре виконали завдання. Наступний мешканець –
МЕДУЗА. Це усім відомі неприємні слизькі істоти, дотик до яких може викликати опік. Є два види медуз – аурелія і коренерот. Аурелія блідо-фіолетового кольору і не спричиняє опіків, чого не скажеш про коренерота.
Його легко впізнати за фіолетовою чи блакитною смугою по краях парасольки.

Діти відвідали дельфінарій в Партеніті та в Ялті. І засперечалися. В якому з них, басейн для дельфінів більший.
         Давайте спробуємо їм допомогти.
Хлопчики дізнаються  периметр прямокутного басейну в Партеніті, якщо його довжина 25 м, а ширина 16 м.
Дівчатка дізнаються периметр прямокутного басейну в Ялті, якщо його довжина 21 м, а ширина 20 м.
    Ми познайомимось з ДЕЛЬФІНАМИ.
Найпоширеніший вид – афаліна. Її довжина не перевищує 2 метри, маса до 200 кг. Мають гарний слух і видають близько 17 сигналів. Дуже дружелюбні. Можуть пропливати в день до 160 км, а ниряти на глибину 200 метрів.

А домашнє завдання  принесли теж жителі Чорного моря.

Це морські гребінці з Чорного моря. Молюск, який теж живиться фільтруючи воду.
С.170 Задача 82.

4.Російська мова Учимся работать со словарем. Составляем высказывание о словарной статье.
Прочитать рассказ по Андрею Некрасову "Как я писал рассказ" с.159-162  Упражнение 317. Составить свой рассказ из 2-3 предложений, в которых каждое слово начиналось бы одной и той же буквой.

5. Я у світі. Охорона природи спільними зусиллями. 

6.Трудове навчання. Віртуальна екскурсія до майстерень із традиційними народними ремеслами.

Виписати види народних ремесел. (21)






Немає коментарів:

Дописати коментар